Vilkår og betingelser

www.dryss.no av Frøken B, organisasjonsnummer 898 339 122.
Informasjon og bilder på nettstedet er eid av selskapet eller partneren og kan ikke kopieres uten tillatelse

1. Priser
Hvert element vist inkluderer mva i Norske kroner. I vogna ser du totalprisen inkludert alle avgifter som moms, frakt og betaling

2.1 Betaling
Betaling skjer ved den valgte betalingsform i kassa. Betalingsmåten er levert av Bambora sammen med partnere.

2.2 Kortbetalning
Kortbetalning akseptert av Visa, MasterCard og Maestro. Fakturering av kredittkortet ditt blir gjort direkte

2.3 Vipps
Betaling med Vipps via mobilnummer og verifisering av mobilbank-ID er godkjent betalingsmåte.

2.3.1 Faktura & delbetaling
I samarbeid med Lindorff tilbyr vi en trygg og enkel faktura- og delbetalingsløsning.
Tjenesten tilbyr deg en engangskreditt ved betaling av dine kjøp.
Engangskreditten er bundet til det enkelte kjøp og uten at du som forbruker ikke har noe ytterligere utestående kredittforhold med Lindorff.
Mer informasjon og generelle kredittvilkår for betalingsløsningen finner du på bill.lindorff.no

Ved valg av faktura er forfallstiden 14 dager. Fakturaen sendes til den e-postadressen du har oppgitt eller til din folkeregistrerte adresse avhengig av ditt valg av distribusjonsmåte på kjøpstidspunktet. Ved valg av faktura kan enten betale hele beløpet med en gang eller logge inn på bill.lindorff.no og søke om en delbetalingsavtale.

For å kunne benytte tjenesten må du på kjøpstidspunktet ha en permanent og offisiell norsk bostedsadresse og ha fylt 18 år.
Betalingsmåten er bare tilgjengelig for privatpersoner og forutsetter at du har tatt vare på dine økonomiske forpliktelser og har en god betalingshistorikk.

Det utføres en kredittvurdering i forbindelse med kjøpet. Kredittvurderingen utføres av Lindorff Payment Services AS, og informasjonen vil ikke bli lagret hos nettbutikken hvor kjøpet blir utført. Din personlige informasjon vil kun bli benyttet til å avgjøre om kreditt skal gis eller ikke. Ved for sen eller uteblitt betaling, tilkommer purregebyr og forsinkelsesrente og eventuelle omkostninger ved inkasso.

For fullstendige vilkår for Lindorffs faktura- og delbetalingstjeneste, se lenkene nedenfor:

Lindorffs generelle kredittvilkår for faktura og delbetaling

Standardiserte Europeiske opplysninger om forbrukerkreditt

2.3.1 Spørsmål knyttet til din faktura eller delbetaling
Lindorffs kundeservice hjelper deg med alle spørsmål angående din faktura eller delbetaling. Kontakt Lindorffs kundeservice via e-post på bill@lindorff.no eller via telefon 23 17 11 56, mandag – fredag kl. 08.00 – 16.00

Se også FAQ på bill.lindorff.no

2.3.2 Tilbakebetaling ved faktura- og delbetalingskjøp
Dersom du har betalt din faktura eller delbetaling, men senere angrer på ditt kjøp, har du et tilgodehavende hos Lindorff.
Lindorff tilbakebetaler kjøpesummen din når forhandler har meldt fra om godkjent retur.
Tilbakebetalingen vil skje til din konto og vi vil derfor trenge ditt bankkontonummer og dine fakturaopplysninger.

Kontakt Lindorffs kundeservice via e-post bill@lindorff.no eller via telefon 23 17 11 56, mandag – fredag kl. 08.00 – 16.00.

2.3.4 Pris
En fakturaavgift kan tilkomme på faktura med 14 dagers forfall. For delbetaling påløper et månedlig gebyr på NOK 39 og en rente på 21 %. Normalt tilbys delbetaling over 3, 6, 12 eller 24 måneder spesifisert i henhold til kjøpesum.

3 Gavekort
Gavekort leveres til din oppgitte leveringsadresse som plastkort eller papir.

3.1 Gavekort kan kun benyttes i buikken Dryss Hverdagsluksus, Sigurds gate 5, 3256 Larvik.

3.2 Gavekortet er gyldig i 12 måneder, ett år, fra kjøpsdato. Etter utløpsdatoen har kortet ingen verdi.

3.3 Gavekortet kan ikke innløses i kontanter.

4. Frakt
Fraktkostnader vil bli lagt til alle bestillinger.

4.1 Leveringsmetoder
Vi leverer varene med Posten og Bring

4.2 Leveranser
Ordrer som bestilles før kl. 14.00 behandles samme dag og leveres normalt i løpet av 1-3 dager.
Bestillingen leveres direkte til den adressen du oppgir ved bestilling.

4.3 Skadede varer og klager
Ved alle øvrige rettigheter gitt av forbrukerkjøpsloven ønsker vi at du kontakter oss via e-post og/eller telefon.
(Eksempelvis; Bytte, feilkjøp og reklamasjon.).

Det er viktig at du kontrollerer at varene ikke er skadet eller defekte når du mottar dem. Skulle varene være skadet eller ødelagt, ber vi deg kontakte oss så snart som mulig via e-post post@dryss.no for videre instruksjoner.

5. Tilbaketrekking og penger
Som kunde har du rett til å heve kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varene. Denne retten kan kun benyttes dersom varen kan returneres i originalemballasjen og er «som ny».
Du har rett til å åpne pakken og prøve varen, men den må ikke brukes utover det.

6 Reklamasjon
Du har to års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov.

6.1 Tilbakebetaling:
Om du ønsker å oppheve kjøpet, vil vi tilbakebetale hele kjøpesummen så snart som mulig, og alltid innen 30 dager fra vi har mottatt varene.
Du må betale returkostnadene når du sender varene tilbake.

Angrerettloven gir deg som forbruker (privatperson) rett til å angre ditt kjøp uten ekstra kostnad.
Angreretten forutsetter at du så snart som mulig, senest innen 14 dager etter mottak av leveransen, gir oss beskjed om at du vil benytte angreretten.
Dette gjøres ved å benytte mottatt angrerettskjema.

Se også forbrukerrådet eller fjernsalgloven.

7. Personvern, sikkerhet og personopplysninger
I forbindelse med bestillingen din, godtar du at dryss.no kan lagre og bruke informasjonen din. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg.
Vi lagrer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post for å kunne best mulig kundeservice. dryss.no vil ikke avsløre dine personopplysninger til en tredjepart.
Vi forbeholder oss retten til å bruke e-post din for å sende nyhetsbrev.

8. Kontakt & Support
Kontakt og support vil du finne HER

9. Cookies
En cookie er en tekstfil som sendes fra et nettsted til en datamaskinen der den lagres i minnet (session cookies) eller som en tekstfil (tekstbaserte informasjonskapsler).
Cookies brukes for at du skal kunne forbli innlogget mens du handler og tar vare på handlekurven din om du surfer på andre nettsteder.
Hvis nettleseren din er satt til å ikke akseptere cookies, vil du ikke kunne fullføre en handel på nettstedet vårt. Du kan enkelt endre dette i innstillingene til nettleseren din.
Vær oppmerksom på at vi ikke bruker cookies for å lagre personlig informasjon om deg.

10.1 Force majeure
Force majeure er en bestemmelse som omfatter krig, arbeidskonflikt, blokade, brann, miljøkatastrofe, alvorlig infeksjon eller annet som hindrer partene i å oppfylle sine forpliktelser.
Under slike forhold vil det ikke være mulig å fullføre handelen. dryss.no vil da gjøre oppmerksom på dette.

10.2 Endring av kontrakt
Når du har fullført en handel, har ikke dryss.no rett til å endre vilkårene i den aktuelle handelen med mindre annet er avtalt.

10.3 Klager
Har du klager, kan de leveres HER

10.4 Tvister og lover
Norsk lov skal gjelde for alle kjøp gjort under disse vilkårene. Tvister om kjøp under disse vilkår skal utelukkende behandles av en norsk domstol.

Takk for handelen

Med Vennlig hilsen
DRYSS.NO
Frøken B AS,
Sigurds gate 5
3256 Larvik